Edge computing voor geoptimaliseerde distributie.

Met supermarkten die kampen met grote drukte en lege schappen, draaien distributiecentra in tijden van corona op maximale capaciteit. Waar normaliter van storingen en late leveringen weinig wordt gemerkt, heeft dit nu grote consequenties. Scale Computing zet edge computing in om bedrijven die nu in sterke mate afhankelijk zijn van leveringen en zich geen vertragingen kunnen veroorloven, een uitkomst te bieden.

Geen overbelasting van de netwerken, geen storingen

Edge computing: een opkomende technologie die zeker nu in tijden van corona een uitkomst biedt voor partijen die afhankelijk zijn van tijdige leveringen. Deze manier, waarbij data wordt opgeslagen en verwerkt binnen een lokale hi-availablity omgeving, voorkomt afhankelijkheid van verbindingen naar datacenters of de cloud, waardoor er altijd toegang is tot de gegevens, minder vertraging plaatsvindt en het belangrijkste: overbelasting van netwerken wordt tegengegaan. Kortom: geen sprake van downtime. Zo zorgt deze technologie ervoor dat zowel supermarkten als distributiecentra altijd up-and-running kunnen zijn en bestellingen altijd kunnen worden verwerkt. Daarnaast heeft de klant geen behoefte aan IT-personeel ter plaatse; de gehele infrastructuur kan vanaf een centrale plaats worden gemonitord en beheerd.

Gemak, verhoogde efficiëntie en 0% downtime

Scale Computing is een van de aanbieders van edge computing oplossingen en biedt uitkomst in dit logistieke probleem waar supermarkten en andere partijen waarbij tijdige leveringen nu van groot belang is nu mee te maken hebben. “Een ononderbroken beschikbaarheid van een IT-infrastructuur is nu onmisbaar voor veel bedrijven om Nederland te helpen tijdens de coronacrisis. Met onze edge computing oplossing die direct kan worden geïmplementeerd is een goede doorloop van logistiek voor hen een zorg minder”, aldus Rik Rentrop van Scale Computing. Naast dat de edge computing oplossing van dit bedrijf binnen een uur up en running kan zijn, onderscheidt het zich verder in eenvoud van beheer en bediening. Zo zijn bedrijven tot 75% minder tijd kwijt aan het managen van hun IT infrastructuur, krijgt de efficiëntie een boost en worden kosten bespaard. Scale Computing heeft door de jaren heen al vele bedrijven van over de hele wereld uit de food-sector in het portfolio opgenomen waaronder Delhaize, Sainsbury/Argos en Jerry’s Foods. En downtime? Hierbij is bij geen enkele klant sprake van geweest.

Website: https://www.scalecomputing.com/

Veilig thuiswerken: VPN of VDI?